WEKO3
アイテム
アルノルフィニ夫妻の婚礼の小部屋 : 絵画空間とフレームの関係をめぐって
https://doi.org/10.24729/00010159
https://doi.org/10.24729/00010159641558ef-955d-4d20-bcd9-0128eaef3462
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-09-09 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | アルノルフィニ夫妻の婚礼の小部屋 : 絵画空間とフレームの関係をめぐって | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.24729/00010159 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
桒原, 周吾
× 桒原, 周吾 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 24092 | |||||
姓名 | Kuwahara, Shugo | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | On his study of the pictorial space of Arnolfini's portrait, Erwin Panofsky found the peculiar relationship between the pictorial space and its frame. He also confirmed the special character of the nuptial chamber by the comparison with Massolino's death chamber, which was constructed with central perspective. It seems to me, however, that this comparison was based on Panofsky's excellent ability as a viewer. To certify the appropriateness of his view, we compare the ideal, picture of Alberty with the several pictures of Jan van Eyck's, which contain "trompel-l'oeil" like Annunciation in Tissen Collection, Lugano. From the above we can verify his opinion and understand the pictorial space of Jan van Eyck. | |||||
引用 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 人間文化学研究集録. 1999, 8, p.73-84 | |||||
書誌情報 |
人間文化学研究集録 巻 8, p. 73-84, 発行日 1999-03-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0911-8683 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11147232 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | On a nuptial chamber of Arnolfini's double portrait : mainly based on the relationship between the pictorial space of Jan van Eyck and its frame | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 大阪府立大学大学院 人間文化学研究科・総合科学研究科 |