ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 大阪府立看護大学:(1994-2004)
  2. 0100.看護学部・看護学研究科
  3. 紀要
  4. 大阪府立看護大学看護学部紀要
  5. 第11巻 第1号
  1. コンテンツタイプ
  2. 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper

卒業前看護学生の捉えた慢性病患者に対する患者教育

https://doi.org/10.24729/00010779
https://doi.org/10.24729/00010779
02fcfffb-1e93-41ed-bbd8-a46541d367df
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004176019.pdf KJ00004176019.pdf (876.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-08-25
タイトル
タイトル 卒業前看護学生の捉えた慢性病患者に対する患者教育
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 new graduates
キーワード
主題Scheme Other
主題 patient education
キーワード
主題Scheme Other
主題 chronic nrusing education
キーワード
主題Scheme Other
主題 focus group interview
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24729/00010779
ID登録タイプ JaLC
著者 山本, 裕子

× 山本, 裕子

WEKO 24151

山本, 裕子

Search repository
牧野, 信裕

× 牧野, 信裕

WEKO 24152

牧野, 信裕

Search repository
土居, 洋子

× 土居, 洋子

WEKO 24153

土居, 洋子

Search repository
池田, 由紀

× 池田, 由紀

WEKO 24154

池田, 由紀

Search repository
田原, 美奈子

× 田原, 美奈子

WEKO 24155

田原, 美奈子

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 24156
姓名 YAMAMOTO, Yuko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 24157
姓名 MAKINO, Nobuhiro
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 24158
姓名 DOI, Yoko
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 24159
姓名 IKEDA, Yuki
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 24160
姓名 TAHARA, Minako
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 A qualitative study was performed by the focus group interview method to clarify the understanding of new graduates about patient education for chronic illness patients. After being given sufficient explanation about the purpose of this study, 17 nursing students were enrolled. The subjects were divided into 3 groups and were interviewed. Analysis of the contents of their interviews about the understanding about patient education for chronic illness patients revealed: (1) "respect for individuality" and "collaboration" concerning the and understanding about attitude for patient education on and "motivation", "formation of relationships of mutual trust", "working with together", "emotional support" and "family support" concerning" the understanding about methods for patient education in the perceptive field; (2) "willingness to approach patients" as thoughts for patients, "difficulty" as thoughts about patient education, and "helpless" as thoughts about the execuation of patient education in the emotional field; and (3) "teaching catered for each patient" and "teaching having the initiative by the student concerning practice of patient education in the psychomotor field. These results suggested that students struggled for chronic illness patients to patient education but they did only teaching through the practice. Patient education is much more than teaching because the aim of patient education is improving not only knowledge but also health behaviors. So the necessity of a new approach to lectures, practice classes, and clinical training in the chronic nursing education for the promotion of integration of knowledge, attitudes, and skills.
引用
内容記述タイプ Other
内容記述 大阪府立看護大学看護学部紀要. 2005, 11(1), p.7-15
書誌情報 大阪府立看護大学看護学部紀要

巻 11, 号 1, p. 7-15, 発行日 2005-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-0989
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12014700
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他のタイトル
その他のタイトル The Understanding of New Graduates about Patient Education for Chronic Illness Patients
出版者
出版者 大阪府立看護大学看護学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:26:36.974043
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3